Paradise

Paradise

Monday 4 July 2011

Philosophy of surfing 1

Today, ENE swell..not breaking
Soon after I started bodyboard, I paddled out to Bronte Reef .  There were several guys out there waiting for  decent waves.  All seemed experienced to take charge from the reef except me.   One by one  took off from inside section , and I saw this decent wave coming from outside, I was on the right position. Everyone's eyes were on me.. It was coming , jerking uuup .. but..instead of kicking hard, I stopped.  My mentor was with me.  And he yelled at me," Go home! if you are not taking off..everyone is waiting..and give it to you and you stopped !! That's wasted of time! Go back to the beach!"  I was angry at myself..I lost courage...I hated myself...  That was fear , nothing else..fear occupied me ...........
ボディボードを初めて間もなく,ブロンテリーフにいった。数人が,良い波が来るのを待ってた。皆、リーフで波をとるには経験ありのようだった、私を除いて。ひとりひとりインサイドからのっていく、そして私は見た!沖からサイズも形も良い波が来るのを,しかもわたしは一番良い場所にいたのだ。皆の目がふりかかる..そこまできている、もりあがってる...しかし全力でキックする代わりに,私は動きを止めたのだ 師匠がそばにいた。私を怒鳴った、” 奈美に乗らないのなら帰れ!みんな待ってるんだ、でそれをおまえにあげたのに、行かなかった!! 時間のむだだ!ビーチに帰れ!” 自分に腹が立っていた...落胆した...自分が嫌になった... 其れは恐怖だったのだ,何ものでもない。。恐怖がわたしをのっとったのだった........

No comments:

**HAVE A LOOK AT YouTube-tamarama surfing 3Jun2011 **
UPLOADED YouTube tamarama surfing 4Jun2011